Efektivní podpora prodeje
Účelem podpory prodeje bývají zejména podněty, kdy chceme podpořit nákup našeho zboží. Pro podporu prodeje můžeme využít různé mechanizmy, jako jsou věrnostní programy, soutěže, tištěná reklama v podobě „akčních“ letáků, či reklama v mediích atd.
Nejprve je důležité specifikovat, jakou cílovou skupinu zákazníků chceme oslovit a jakým způsobem. Obchodní společnost by si měla stanovit nejprve vlastní cíle. Jaké nástroje pro podporu jsou pro ní nejbližší a čím chce na zákazníky působit. Nikdy nesmíme zapomínat ani na naše obchodní partnery, zvláště pak při důležitých událostech jako jsou narozeniny, vánoce a vždy jim dát najevo spokojenost týkající se spolupráce. Mechanizmů kterými můžeme oslovit veřejnost je nepřeberné množství od velkých venkovních poutačů až po drobné nášivky či samolepky. Velice zajímavým a pružným mechanizmem pro podporu prodeje se v průběhu posledních několika let do popředí dostává i internet a s ním spojená celková péče a reklama o firemní prezentaci pomocí webových stránek s kompletním portfoliem firmy a designem doprovázená s jejich produkty.
Podpora prodeje je jedním z nástrojů nepřímé komunikace v marketingu. Je využívána výrobci a distributory, velkoobchody, maloobchody jak pro různé služby tak produkty. Účelem podpory prodeje bývají podněty, kdy chceme podpořit a zviditelnit firmu či vybraný produkt (např. novinku). K tomuto účelu podpory můžeme využít různé mechanizmy a nástroje, které jsou nám k dispozici. V oblasti spotřebitelské propagace se jedná např. o věrnostní programy, bonusy, soutěže, spotřebitelské akce, zvýhodněná balení a v oblasti obchodní propagace tam patří nákupní srážky, zboží na víc (zdarma) nebo podíl na reklamě (např. tištěná reklama - letáky, tiskoviny, či reklama v tisku atd.).
K upoutání pozornosti ze strany zákazníka můžeme několika způsoby. Nejedná se pouze o vzhled společnosti, jednou z důležitých měřítek, jak získat zákazníka je firemní politika. Snažit se o nejužší přístup ke každému jednotlivci, vědět jak oslovit a co důležitého skutečně nabídnout. Podpora prodeje pomůže zvýraznit celkové postavení firmy na trhu a zviditelnit tak nejen firmu, ale dokáže nenuceným způsobem postavit do popředí novinky, o kterých si myslíme, že by měl být zákazník informován.